Snusfakta: Hva tjener snuserne – og hvilken utdannelse har de?

Publisert
Sist oppdatert
[Ugjyldig objekt (NAV)]

I Sverige er det disse merkene som selger best:

  • General – 37 %

  • Ettan - 19 %

  • Grov Snus - 17 %

  • Gøteborgs Rapè - 10 %

  • Catch 7 %
Swedish Match har cirka 95 % av snusmarkedet i Norge, i følge deres tall er gjennomsnittsalderen på norske snusere 35 år.

Andel i prosent som har utdannelse fra videregående skole/høyskole/universitet:

  • Snuser daglig = 67 %
  • Totalbefolkningen = 60 %
  • Røyker daglig = 58 %

Husholdningens gjennomsnittsinntekt

  • Snuser daglig = 503.000 kroner
  • Totalbefolkningen = 461.000 kroner
  • Røyker daglig = 429.000 kroner

Andel ansatt i privat næringsliv

  • Snuser daglig = 64 %
  • Totalbefolkningen = 36 %
  • Røyker daglig = 39 %
Kilde: MMI (Markeds- og Mediainstituttet) 2002-2003, utført på oppdrag for Swedish Match.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer