Sperr mobilen om den blir stjålet

Du både kan og bør stenge av abonnement og selve telefonen for videre bruk om du mister, eller noen stjeler telefonen din.

Sperr både telefon og abonnement om mobilen blir stjålet
Sperr både telefon og abonnement om mobilen blir stjålet Vis mer
Publisert

Anslagsvis stjeles omkring 35.000 mobiltelefoner i året i Norge. En anseelig mengde verdier kommer altså på fremmede og tyvaktige hender. Og du kan miste mer enn verdien på telefonen om du ikke melder fra til de riktige instanser om at den er stjålet.

Sperr abonnementet

Det første du gjør om telefonen er stjålet eller du har mistet den, er å kontakte mobiltelefonselskapet ditt for å sperre abonnementet. Netcoms kundeservice ringer du på telefon 168 (+47 920 00 168 om du er i utlandet). DinSides erfaring er at det til tider kan ta svært lang tid å komme gjennom på dette telefonnummeret, spesielt nå i ferietiden. Men du har en alternativ måte: Via denne siden kan du sende meldingen per e-post til Netcoms kundeservice.

Er du knyttet til Telenor ringer du kundeservice på 164 (+47 915 00 164 om du er utenlands). Der kan du sperre abonnementet umiddelbart. Er du usikker på om telefonen er mistet eller stjålet, kan du velge en firesifret kode som kundeservice legger inn sammen med sperre-ordren. Finner du igjen telefonen, kan du så åpne abonnementet igjen ved å ringe kundeservice og gi dem den riktige koden.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer