Spis deg til bedre sex

Spis deg til lyst! Med riktig kosthold går det bedre. Og oftere.

Publisert
Sist oppdatert

Spis deg til bedre sex

Spis deg til lyst! Med riktig kosthold går det bedre. Og oftere.

Av: M. Koppang

Ifølge de engelske ernæringsekspertene, Vicki Edgson og Ian Marber, som har skrevet boken I seng med ernæringseksperten , er kosten avgjørende når man skal ha et bedre sex liv. Enkelt sagt - kosten medvirker til mindre tretthet og forsterker lysten.

De råvarene som anbefales for å forsterke sexlysten er blant annet havregrøt, egg, spinat, ingefær, sesamfrø, tomater, blåbær og gresskar. Utover å være fylt med vitaminer og mineraler som i utgangspunktet er bra for din generelle helse, medvirker disse til å forsterke sexlysten.

Årsakene til lystmangel

Ifølge forfatterne finnes det primært fire årsaker til mangel på sexlyst: Det er for lite energi, stress, ubalanse i hormonene og for lite søvn. Flere matvarer inneholder ingredienser som imøtekommer disse problemene og dermed øker lysten.

Har du problemer med søvn bør du spise mye bananer, cottage cheese og kalkun. Disse inneholder tryptophan, et protein som gir bedre søvn. Stoffet finnes også i sjokolade, men det er ikke å foretrekke på grunn av høyt sukkerinnhold som igjen kan virke oppkvikkende.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer