Tror du at verkstedene foreslår unødvendig ekstraarbeid for å tjene mer penger? Da er du ikke alene. Bladet Motor og deres undersøkelse AutoIndex avslører at det er en tillitskrise mellom verkstedene og kundene deres.
Nesten 20 prosent av de nærmere 5.000 spurte bileierne i Motors AutoIndex sier at de har en svak mistanke eller en velbegrunnet mistanke om at verkstedene foreslår ekstraarbeid som kun har til hensikt å skaffe mer penger i verkstedkassa.
Men bare 2,3 prosent av de spurte har konfrontert verkstedet med sin mistanke. Halvparten av dem har fått bekreftet mistankene, mens den andre halvparten har blitt avvist av verkstedet.
Bruk klageretten!
Det er fullt mulig å reklamere på en reparasjon på lik linje med andre tjenester. Og det kan se ut som om det lønner seg. Av de bileierne som har klaget på en reparasjon, viser undersøkelsen at nesten alle har fått medhold. Bare i fire prosent av tilfellene har verkstedene avslått å etterkomme klagene.
Les også: Disse får mest klager
78 prosent er fornøyd
Undersøkelsen viser også at fire av fem kunder, eller 78 prosent av de spurte, har full tillit til verkstedet sitt.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger