Tele2-kundene gliser bredest

Teleselskaper som Telenor- og NetCom har misfornøyde kunder, mens Tele2-kundene er fornøyde. Aller mest happy er likevel Mercedes-eierne.

Publisert
Sist oppdatert

Dette viser tall fra Norsk Kundebarometer, en regelmessig undersøkelse av kundetilfredshet utført av Handelshøyskolen BI.

Tele2, som er best av teleselskapene, rangeres på en 32. plass med 72,2 prosent kundetilfredshet. Nesten 11.000 norske kunder har sagt sin mening.

Ikke på topp 100

Telemarkedet er slett ikke så preget av konkurranse som forventet, noe tallene bekrefter. Tidligere monopolist Telenor får hard medfart. Det samme gjelder giganten NetCom.

Telenor Mobil ender på 116. plass av 129 selskaper.Telenors (Internett) er å finne på 111. plass.NetCom ligger på en finfin 102. plass.

Bare litt over halvparten Telenor- og NetCom-kundene er fornøyde. Små teleselskaper som Sense, You og Chess er ikke med i undersøkelsen.

Bil og briller

Bilforhandlerne skiller seg ut i positiv retning. De har rett og slett flest fornøyde kunder av alle selskapene.

Mercedes-eierne smiler aller bredest - hele 80,7 prosent av dem er tilfredse med service og kvalitet. Mer enn tre av fire Peugeut-, Toyota-, Audi og Volvo-eiere er fornøyde. Forhandlerne av disse er alle nær toppen av lista.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer