"Vi har for tiden stor pågang på telefonen angående ny innloggingsmetode. Vi har tatt i bruk alle tilgjengelige ressurser for å bistå så rakst som mulig. Vi beklager ventetiden."
Dette er beskjeden du får når du ringer Skandiabankens kundetelefon denne uken.
Bakgrunnen er at Skandiabanken for noen uker siden la om innloggingen til nettbanken. Omleggingen innebar at kundene måtte opprette et passord for å logge seg inn i nettbanken.
- Første gang kunden logger seg inn i nettbanken, får de beskjed om å opprette et passord. Prosessen er egentlig ganske grei, og skal kunne gjøres unna på under et minutt, sier informasjonssjef Johnny Anderson i Skandiabanken.
Problemet er bare at veldig mange kunder har glemt passordet de opprettet, og dermed har fått sperret tilgangen til nettbanken sin.
- Vi ser nå i ettertid at det er en del kunder som rett og slett glemmer sitt nye passord, sier Anderson som forklarer at de aller fleste henvendelsene til banken de siste dagene skyldes nettopp dette.
- Folk vil jo helst ikke skrive ned passordet sitt, og så velger de et litt for vanskelig passord, og så glemmer de det. Husk at mange ikke logger inn så ofte på nettbanken, og da er det lett å glemme passordet, sier Anderson.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger