I går kunne DinSide fortelle at Telenor fra 1. mai skal ta betalt for BankID på mobil.
260.000 Telenor og djuice-kunder er berørt, mens Telenor-eide Talkmore ikke er omfattet av endringen.
- Talkmore gjør egen beslutning rundt dette, opplyser Anders Krokan, informasjonssjef i Telenor til DinSide.
Reaksjonene på Telenors prisbombe har ikke latt vente på seg. Flere hundre hissige brukere har tordnet i debatten på DinSide, Dagbladet og på Facebook.
Og nå er det store spørsmålet - hva gjør konkurrentene?
Les også: Unngå denne mobilfellen
Vil ikke irritere kundene
One Call og My Call-sjef, Øistein Eriksen, kan forsikre om at de ikke vil ta betalt for denne tjenesten i tiden som kommer.
- Vi har ingen slike planer, og vi ønsker ikke å irritere kundene våre med denne type mikrofakturering. For oss kommer betaling for BankID i kategorien «skjulte kostnader», sier han.
Øvrige selskap i Tele2-gruppen, Tele2 og Network Norway, vil heller ikke ta betalt for BankID på mobil. Selskapet opplyser at det er stor etterspørsel etter den mobile BankID-løsningen. I underkant av 50.000 kunder har tatt den i bruk, og tjenesten er flittig brukt.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger