Telenor krever nå et gebyr fra kunder som mottar papirfaktura i stedet for å motta eFaktura.
- Dette kan oppleves urimelig for kunder som ikke har mulighet til å betale regningene via eFaktura, skriver Forbrukerombudet i en pressemelding.
Er du Telenor-kunde? Da må du betale for dette igjen.
- Dette vil lage problemer for eldre
De peker på at særlig eldre og svaksynte vil kunne ha problemer med å bruke eFaktura, ettersom gebyrkravet også gjelder fasttelefoni. Fasttelefon er en tjeneste som benyttes også av de som ikke har kompetanse på moderne teknologi.
- Telenor har en særlig sterk markedsposisjon blant de kundene som opplever innføringen av dette gebyret som urimelig. Det er derfor naturlig at Telenor tar et særlig ansvar for kundenes spesielle behov, sier forbrukerombud Bjørn Erik Thon.
Ingen ønsker disse prisene...
Lovlig
Gebyret er derimot ikke ulovlig, og Telenor kan la være å gjøre noe med saken. Ombudet har sendt et brev til Telenor, som teleselskapet må svare på innen 3. juni.
DinSide har ikke fått tak i Telenor for kommentar.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger