Telenor refses av Forbrukerombudet

- Gebyret er urimelig

Forbrukerombudet liker ikke Telenors nye avgiftsordning for kunder som bruker papirfaktura. På bildet: Forbrukerombud Bjørn Erik Thon Foto: Forbrukerombudet
Forbrukerombudet liker ikke Telenors nye avgiftsordning for kunder som bruker papirfaktura. På bildet: Forbrukerombud Bjørn Erik Thon Foto: Forbrukerombudet Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Telenor krever nå et gebyr fra kunder som mottar papirfaktura i stedet for å motta eFaktura.

- Dette kan oppleves urimelig for kunder som ikke har mulighet til å betale regningene via eFaktura, skriver Forbrukerombudet i en pressemelding.

Er du Telenor-kunde? Da må du betale for dette igjen.

- Dette vil lage problemer for eldre

De peker på at særlig eldre og svaksynte vil kunne ha problemer med å bruke eFaktura, ettersom gebyrkravet også gjelder fasttelefoni. Fasttelefon er en tjeneste som benyttes også av de som ikke har kompetanse på moderne teknologi.

- Telenor har en særlig sterk markedsposisjon blant de kundene som opplever innføringen av dette gebyret som urimelig. Det er derfor naturlig at Telenor tar et særlig ansvar for kundenes spesielle behov, sier forbrukerombud Bjørn Erik Thon.

Ingen ønsker disse prisene...

Lovlig

Gebyret er derimot ikke ulovlig, og Telenor kan la være å gjøre noe med saken. Ombudet har sendt et brev til Telenor, som teleselskapet må svare på innen 3. juni.

DinSide har ikke fått tak i Telenor for kommentar.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer