Telenor skal ta betalt for BankID på mobil

Endringen trer i kraft fra 1. mai.

TAR BETALT: Fra 1. mai vil det koste penger for Telenor-kunder å benytte BankID på mobil.  Foto: BERIT B. NJARGA
TAR BETALT: Fra 1. mai vil det koste penger for Telenor-kunder å benytte BankID på mobil. Foto: BERIT B. NJARGA Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Telenor har i dag 260.000 kunder som benytter BankID på mobil for å logge inn og utføre transaksjoner i nettbanken.

Disse kundene vil få seg en lite hyggelig overraskelse de neste dagene. Telenor har nemlig besluttet å ta betalt for BankID på mobil.

- Kundene vil bli varslet om endringen på sms fra i dag og i de nærmeste dagene, sier Anders Krokan, informasjonssjef i Telenor til DinSide.

Les også: BankID er en grusom løsning

Gjelder fra 1. mai

Endringen trer i kraft fra 1. mai. Fra denne datoen vil det koste penger for både identifisering, signering og betaling med BankAxess.

Det vil altså koste penger hver gang du genererer en kode med BankID på mobil, eller per transaksjon som Telenor kaller det.

Slik blir prisene:Identifisering: 49 øreSignering: 49 øreBetaling med BankAxess på mobil: 49 øre- Vi har jobbet med BankID på mobil i veldig mange år og var første mobiloperatør som lanserte løsningen i 2009. I denne perioden har vi aldri tatt betalt for kostnader knyttet til utvikling og drift av tjenesten, men det ser vi oss nå nødt til å gjøre, sier Krokan.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer