Dersom det er slik at flyselskapet har kansellert den planlagte flyturen din, har du rett på ett av tre alternativer:
- Ombestilling
- Refusjon av billettprisen du har betalt - uansett billettype
- Tilbakebetaling i form av bonuspoeng eller verdisjekk
Det er ikke til å legge skjul på at flyselskapene blir bombandert med refusjonskrav fra sine kunder i disse dager, og denne mengden sammen med redusert antall ansatte, gjør at selskapene sliter med å få unna kravene innen kort tid.
- Vil ta lang tid
Astrid Mannion-Gibson i Norwegian sier til Dinside at alle søknader om refusjon vil bli behandlet individuelt, som vanlig, og det vil dessverre ta lengre tid enn normalt på grunn av denne ekstraordinære situasjonen der mange er permitterte.
Hun kan altså ikke si noe om nøyaktig hvor lang tid det vil ta før kundene som har rett på refusjon får pengene tilbake inn på konto.
Heller ikke John Eckhoff i SAS kan gi en konkret tidsramme før kundene som har bedt om det får refundert billettkostnadene sine.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger