Du står så uendelig alene når du ikke skjønner problemet du har fått som surfer. Som regel har du imidlertid en mobiltelefon som du kan ringe support med - og det må du, for du skjønner antakelig ikke bæret av hva problemet er.
Kvaliteten på surfeselskapenes supporttelefon er også viktig av en annen grunn: Bredbånd koster til dels mye i Norge. Da vil du at alt skal fungere slik selskapene lover når de selger deg abonnementet.
Trykk her for gå rett til resultatene fra testen.
Leserkrav
I desember gjennomførte vi en stor test av norske servicetelefoner, og opplevde da et renn av e-poster fra forargede Tiscali-kunder. Kravet var enkelt, de ville ha fokus på surfeselskapenes kundebehandling.
Vidar Nilsen i Oslo var blant de mange oppgitte:- Den desidert største verstingen har dere "glemt": TISCALI, Sitter faktisk akkurat nå i kø hos dem. Da jeg omsider fikk kontakt og det ikke var opptatt, var det kø. Da fikk jeg vite at jeg var nummer 16 i køen. Nå har jeg ventet i 35 min. og 55 sekunder og er nr. 8 i køen.En annen leser skrev:"Hei. Flott at du tester dette. Men du har glemt Tiscali. Jeg har sendt 11 e-poster til kundeservice UTEN å få svar. Og jeg ringte midt under landskampen Norge- Spania og fikk selvfølgelig beskjed om at jeg var nr 14 i køen. Det samme svaret har jeg fått i 2 uker nå . Tror faktisk at Tiscali kan måle seg med Nextgentel. Kan du ikke teste Tiscali også. Synes de slipper for billig!"Dessverre ga vår test av ventetiden hos surfeselskapene leserne rett. Tiscali fikk desidert jumboplass sammenlignet med 14 av sine konkurrenter.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger