Tjen på terningkastene

Frustrerte fruer og frøkner betaler gladelig tusener for å henge med på trendkarusellen, så hvorfor ikke sørge for at du får din del av kaken?

Publisert
Sist oppdatert

Må ha det

Når vinanmelderne i de store avisene finner frem terningen med den aller høyeste valøren, kan man risikere tommer hyller på polet, melder Newswire. Effekten av dette er ikke langvarig, men den merkes like fullt. Likeledes, når DinSide Data deler ut best i test, eller anbefaler produkter, melder forhandlere om markant økning i salg av anbefalte produkter i dagene etter publisering.

Det er ikke bare i Norge at anbefalte produkter forsvinner fra hyllene. Og mens det er verdt å vente på at noen produkter kommer tilbake i butikkhyllene (noen blir kanskje til og med bedre av å ligge litt) er andre null verdt om de kommer et par uker - eller (gisp!)måneder - senere. Dette gjelder spesielt trendprodukter. Det kan være en såkalt It-veske, et par sko med den riktige fargen under sålen, en krem som skal gjøre deg vakker - eller et sminkeprodukt.

Sært fenomen

Det kan virke litt sært det hele. Da den svinedyre kremen Crème de la mer ble lansert på Harrod's i London, markedsført med en blanding av enorm popularitet i Hollywood - og at den inneholdt alger som kun ble plukket når månen sto i det 7ende huset (eller deromkring, hva vet vel vi?) - måtte en stå flere måneder i kø før en fikk betale en drøy tusenlapp for den lille krukken.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer