Tjener grovt på Norway Cup

Norway Cup – fotball, fest og tyrkisk basar. Bodene på Ekerberg-sletta melder stor inntjening. Og Norway Cup tjener på salget.

Publisert
Sist oppdatert

Sletta på Ekeberg er full av unger. Sola skinner og kassaapparatene klinger muntert.

- Vi regner med en omsetning på 40.000 kroner per dag, sier Alexander Kalve i Tele Total. – Det går mest i mobiltelefondeksler til Nokia 3310, opplyser Kalve.

Store penger

Flava selger såkalt street wear, jeans, t-skjorter og gensere.

- Vi forventer å omsette for to millioner i løpet av uka, sier Flavas innehaver til DinSide.

Også de andre salgsbodene forteller om god inntjening. Stavik Design og handel forteller om årets mote-må-ha:

- Dette er telefonstropper fra Hello Kitty. Den blinker og sier I love you. Den er til å bli glad av. Det er første gang vi er på Norway Cup, men vi regner med å selge for 12. – 20.000 kroner daglig, sier Anne Stavik, innhaver av salgsboden.

Stavik opplyser at de betaler husleie per kvadratmeter og også en andel av salget til Norway Cup. Også de andre salgsbodene betaler husleie. Trond Eriksen, markedssjef i Norway Cup ser ikke noe betenkelig med den handelen på området.

- Dette er en gammel ordning. Vi har kommersiell virksomhet på ett område og på de øvrige områdene har vi aktiviteter. Det er høyst frivillig om man vil gå inn i det salgsteltet, sier Eriksen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer