Resultatet er som ventet, sier konserndirektør Arne Fosen i Vys togavdeling i en pressemelding.
– Hvor fornøyde kundene er henger tett sammen med togenes punktlighet. Med store arbeider og etterfølgende driftsproblemer på spor og signalanlegg i sommer og tidlig høst, ventet vi et svakt resultat. Etter at Vys kundetilfredshet våren 2019 viste god utvikling tross navnebyttet, viser høstens tall en nedgang, forteller Fosen.
Det er selskapet Bane Nor som har ansvaret for spor og signalanlegg.
Nedgang
Vy måler kundetilfredshet to ganger i året. I høstens undersøkelse blant kundene på Østlandet får selskapet en poengsum på 62. Det er en nedgang fra 69 i vår. Et resultat under 60 poeng regnes som svakt, mens over 70 regnes som godt.
81 prosent av alle Vys togreiser skjer på Østlandet. Særlig dårlig resultat får lokaltogene som går sørøstover fra Oslo. Lokaltoget mellom Stabekk og Ski får bare 50 poeng, mens togene til Moss og Mysen får 55 poeng.
I andre deler av landet er kundene mer tilfreds. I vest gir undersøkelsen en score på 76 poeng, i nord 73 poeng, i sør og på Gjøvikbanen 74 poeng. Lokaltogene i Trøndelag får mellom 68 og 77 poeng.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger