Trakk tilbake reklamekampanje

Notar fjernet omstridte reklameplakater tidligere i høst.

Publisert

Tidligere i høst kunne vi lese i Dagens Næringsliv (DN) at Notar ble kritisert fra flere hold for en av sine reklamekampanje.

I en landsomfattende reklamekampanje hevdet Notar at en eiendom ble solgt av Notar for 2,1 millioner kroner, mens den prikk like naboeiendommen gikk til 1,9 millioner kroner. En prisforskjell på hele 200.000 kroner. Det opplyses ikke hvilken megler som skal ha solgt den billigste boligen. Sannheten var ifølge Dagens Næringsliv at Notar hverken har solgt eiendommen, eller aner hvor i landet den befinner seg.

Fjernet plakatene

Presseansvarlig i Notar, Eivind Rodem, hevdet at bildene kun var illustrasjonsfoto.

- Dessverre har noe av teksten falt ut . Det skulle stått: "Med mer enn ti prosent høyere salgspris, får du 200.000 kroner mer ved salg av bolig til 1,9 millioner kroner." Og det skulle stått at dette kun var et illustrasjonsfoto. Vi har ikke solgt eiendommen, sa Rodem til DN.

Forbrukerrådet reagerte, og hevdet at reklamen lurte folk.

Enden på visa var at Notar beklaget reklamen, og fjernet plakatene.

Notar er blant de største eiendomsmeglerne i landet. Konsernet har nærmere 30 kontorer i Norge. I fjor endte omsetningen på rundt 380 millioner kroner, med 66 millioner kroner i resultat før skatt.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer