Tren dine seksuelle muskler

Så mange som 43 prosent av verdens kvinner har problemer med å få orgasme. Det må vi gjøre noe med. Derfor har sexologen vår satt sammen et treningsprogram som hjelper.

Publisert
Sist oppdatert

Tren dine seksuelle musklerSå mange som 43 prosent av verdens kvinner har problemer med å få orgasme. Det må vi gjøre noe med. Derfor har sexologen vår satt sammen et treningsprogram som hjelper.

For en del år siden skrev den danske gymnastikkpedagogen Helle Gotved en bok om bekkenbunnsøvelser for kvinner som hadde vannlatingsbesvær. Kvinnene skulle lære å styrke muskulaturen i underlivet for å kunne holde igjen på vannet, men fikk en uventet gevinst etter at de hadde gjort øvelsene en tid.

De begynte nemlig å få orgasme.

Dette fikk Helle Gotved til å skrive en ny bok, som het Muskler og orgasme , for å hjelpe kvinner til å trene opp bekkenbúnnsmuskulaturen for lettere å få orgasme. Jeg tror ikke bare det er selve treningen av muskler som er viktig, men også at en utvikler bedre kontakt mellom bevissthet og underliv.

Mange gjør feilØvelsene er viktige, men etter å ha truffet en del kvinner som har fått problemer etter å ha gjort bekkenbunnsøvelser FEIL, kan det være nødvendig med en liten påminnelse om hvordan de skal gjøres.

Mange har fått med seg at de skal knipe sammen, men de har det ikke like klart for seg at de også må SLAPPE AV I MUSKLENE.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer