Tibber er i hardt vær etter at de torsdag varslet endringer i faktureringsrutinene, bare to dager før kundene mottar strømregningen.
1. oktober får Tibber-kunder en unormalt høy regning posten, da de må betale både for strømforbruket sitt i september, i tillegg til estimert forbruk for halve oktober.
Frem til nå har Tibber bare operert med etterskuddsbetaling som stort sett de fleste andre strømselskaper.
Tibber beklager
Tibber forklarer endringen med økte kostnader.
- Først og fremst er vi lei oss for virkningene dette har for alle Tibber-kunder og har stor forståelse for den vanskelige situasjonen mange er i. Vi er fullstendig klar over at dette kommer brått på for kundene våre og det beklager vi veldig, men vi har per i dag ingen annen måte å kunne sikre lavest mulig strømpris på, sa Gaute Haaversen-Westhassel, PR- og kommunikasjonssjef i Tibber, til DinSide torsdag.
Forbrukertilsynet: - Lovbrudd
Reaksjoner fra kundene lot imidlertid ikke vente på seg. Mange tok raskt til kommentarfeltene og varslet at de kom til å si opp sitt kundeforhold.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger