Trodde annonsen var falsk

Men Aftenposten har bare glemt å lese korrektur.

Facebook-brukere står overfor nye utfordringer. Både annonsører og svindlere vil forsøke å nå deg. Foto: Per Ervland
Facebook-brukere står overfor nye utfordringer. Både annonsører og svindlere vil forsøke å nå deg. Foto: Per Ervland Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Nettsamfunnet Facebook med sine millioner av brukere er et populært sted for annonsører og for svindlere. Men hvordan se forskjell?

Torstein Kvale reagerte nylig på en Aftenposten-kampanje som for tiden går på Facebook. Annonsen ledet til en italiensk nettside med en annonse full av skrivefeil.

- Jeg har interesse av et slikt prøveabonnement, men dette skjemaet turte jeg rett og slett ikke å fylle ut. Jeg tok kontakt med Aftenpostens abonnementsavdeling, som bekreftet at denne annonsen ikke var reell, sier Kvale til DinSide.

>>>IKKE svar på denne mailen!

Artikkelen fortsetter under bildet.

-Jo, den er reell

Men salgssjef i Aftenposten, Finn Gerhard Karlsen, sier til DinSide at annonsen er en av flere kampanjer de har gående nå. Han sier Kvale må ha snakket med en i abonnementsavdelingen som ikke har fullstendig oversikt over alle kampanjene til Aftenposten.

- Det er selskapet Ad Pepper som har laget denne kampanjen for oss, sier Karlsen til DinSide.

- Jeg har bedt Ad Pepper stoppe annonsen umiddelbart. Det er ikke den vi har lest korrektur på og godkjent for bruk. Jeg har også bedt selskapet om en forklaring på hvordan den kan lede til en italiensk nettside, sier Karlsen.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.