TV-kjøpet som gikk galt

Norske nettbutikker er vanligvis gode på levering, men da familien Bergli bestilte årets julegave gikk alt galt hos Elkjøp.

Drømme-TV-en som aldri kom fram. Nå ser det imidlertid ut til å løse seg. Foto: Per Ervland
Drømme-TV-en som aldri kom fram. Nå ser det imidlertid ut til å løse seg. Foto: Per Ervland Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Etter å ha lest DinSides TV-tester bestemte Knut Jarle Bergli seg for å kjøpe testvinneren Philips 46PFL8605 som julegave til seg og familien i Todalen på Nordmøre.

For å være sikker på at godbiten skulle komme fram i tide sjekket han at TV-en var på lager, før han gjennomførte bestillingen på Elkjøps nettsider allerede 22. november.

I ordrebekreftelsen, som DinSide har kopi av, er levering av TV-en oppgitt til 9. desember.

Slik gikk det imidlertid ikke. Nesten en måned senere venter de fortsatt.

Fram og tilbake er like langt...

- Vi skulle altså fått TV-en 9. desember, men da dukket den aldri opp, sier en oppgitt Knut Jarle Bergli til DinSide. En uke senere, altså torsdag 16. desember, ble jeg imidlertid oppringt av en frustrert ansatt i den nærmeste Elkjøp-butikken.

- De hadde da fått papirer på at TV-en skulle videresendes til meg. Problemet var bare at de ikke hadde mottatt noen TV, sier Bergli. Dette var jo ikke spesielt oppløftende, men de lovet å undersøke saken nærmere.

Dagen etter fikk Bergli telefon fra en annen person i Elkjøp-systemet, og da var tonen en helt annen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer