Sommeren 2005 kjøpte Elin Kristiansen en plasma-TV for 15.000 kroner hos X-tra i Vestfold.
Et knapt år senere forsvant lyden på TVen, og den ble sendt til reparasjon.
Elin fikk tilbake TVen noen uker senere, og kort tid senere sluttet lyden å fungere igjen. TVen ble sendt på reparasjon for andre gang.
En tid senere kom en av selgerne med TVen til Elin, og satte den opp for henne. Da de skrudde den på, var det hverken lyd eller bilde. Selgeren ringte sjefen sin og spurte hva han skulle gjøre, og skulle ta den med til reparasjon igjen. Da ville Elin heve kjøpet, hun var lei av at TVen ikke fungerte.
- Jeg fikk ikke heve kjøpet, sier Elin.
Opplevd det samme før
Først sendte hun klagebrev til bedriften, men daglig leder ville ikke bidra til å finne en løsning. Han møtte heller ikke opp på megling i Forliksrådet, og fikk en uteblivelsesdom. Hos Forliksrådet ble saken løst i Elins favør, og for å få pengene tilbake ble løsningen rettslig inkasso. Da forhandlerens betalingsfrist utløp fikk Elin tilbake pengene.
- Jeg visste fra før at innboforsikringen jeg har dekker advokatregningen min, fordi jeg har opplevd det samme før med en laptop fra Expert, sier Elin.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger