UPC ignorerer småkunder

Tenk deg godt om før du betaler for å oppdatere TV-kabelen. Hvis den bare skal betjene noen få abonnenter er sjansene store for at kabelselskapet ikke vil prioritere å gi deg service.

Publisert
Sist oppdatert

-Det er for galt at vi skal betale full pris til kabelselskapet når bildekvaliteten er så dårlig så ofte, sier Gudlaug Andresen til DinSide.

Hun er en av beboerne i Grimelundsveien i Oslo, hvor syv UPC-abonnenter er tilknyttet en felles kabel.

De siste årene har bildekvaliteten vært svært varierende. I lange perioder mottas ingen av kanalene helt uten ”snø”. Det er særlig TV2 og NRK2 som er utsatt for de dårlige forholdene.

Beboerne har klaget hyppig og jevnlig til UPC, og riktignok fått service, men ofte etter ha måttet vente i flere dager. Forholdene har da bedret seg i en periode. Samtlige beboere har imidlertid utstyrt seg med bordantenne, som stadig må tas i bruk.

"Når vi får tid"

En av beboerne ringte for en tid siden, og klaget på TV-bildet. UPCs kundeservice var i utgangspunktet positive til å komme med en gang, men da oppdaget den serviceansatte at bare syv husstander var tilknyttet den aktuelle kabelen.

Beboeren fikk da følgende svar: ”Vi skal komme til dere når vi har tid. Du skjønner, vi holder på med et borettslag med 300 husstander som heller ikke har signal.”

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer