Utnytt prisgarantiene

Elektronikkjedenes prisgarantier er bløff. Men ikke alltid. Her er et par smarte tips til hvordan du utnytter garantiene der de faktisk gjelder

Publisert
Sist oppdatert

Espen Østvold Rølla stakk nylig innom Lefdal, der han fikk se mobiltelefonen Samsung V200 til 3.390 kroner med Netcom Talk-abonnement.

Alt for dyrt, syntes han.

Bevis

Med Lefdals prisgaranti i bakhodet dro han rett til Elkjøp. Der kostet telefonen bare 2.990 kroner med det samme Talk-abonnementet.

- Jeg fikk et prisbevis på at telefonen kostet 2.990 kroner hos Elkjøp. For moro skyld dro jeg innom Siba på vei tilbake til Lefdal, og spurte om de kunne konkurrere med Elkjøps pris, sier Rølla.

Det kunne Siba. De tilbød ham telefonen for 2.890 kroner. Med et skriftlig bevis på det, troppet han igjen opp hos Lefdal.

Før kjøpet

Lefdals prisgaranti sier at du får tilbakebetalt en eventuell prisdifferanse pluss 50 prosent av denne. Rølla møtte ingen motstand hos Lefdal da han presenterte prisbeviset fra Siba.

- Hos Lefdal kjøpte jeg mobiltelefonen, gikk ut av butikken og inn igjen til den samme kundebehandleren. Siden prisdifferansen var 500 kroner, kunne jeg cashe ut 150 prosent av det, nemlig 750 kroner, sier han.

- I stedet for for å finne telefonen billigere et annet sted innen 30 dager, som prisgarantien krever, fant jeg den billigere et annet sted før jeg handlet. Det lønte seg, sier Espen Østvold Rølla.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer