Dagligvarer

Varsler endring

Kommer med ny merking på egne merkevarer.

GENIALT: Er du lei av å steke pizza i to omganger fordi du ikke får plass til to frossenpizzaer på et stekebrettet? Da bør du prøve dette! Video: Dennis Appelong Hagbru / Håvard Bjørnerem. Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Det var i november i fjor at Rema 1000 la ut en liste på sine nettsider med oversikt over hvilke produkter innenfor deres egne merkevarer som har endret størrelse.

Liste

- Med et ønske om å være transparente på de endringer som gjøres på våre egne merkevarer har vi satt opp en liste med de endringer som har vært gjort de siste 12 månedene, heter det på nettsida.

Overfor Nettavisen får initiativet skryt fra Forbrukerrådet, men de peker samtidig på at det ikke er godt nok.

- Rema 1000 skal ha skryt for at de vil merke varer som krymper, men skulle gjerne sett et bilde av merkingen, sier Olav Kaasland i Forbrukerrådet.

Kommunikasjonssjef Hege Rognlien, bekrefter overfor avisa at dette er noe de jobber med å få på plass.

- Det er viktig for oss at kunden skal føle at de har riktig informasjon. Derfor vil produktene få et synlig merke som tydelig kommuniserer hva endringen består i om det skjer større endringer, sier hun til Nettavisen.

Sjekk lista over produkter her.

Sjekk enhetsprisen

Dagligvarer som krymper, har blitt en het potet det siste året. Det har fått kallenavnet «krympflasjon», noe som også ble kåret til årets ord i 2022.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.