Varsler milliongebyr

Forbrukertilsynet mener Stayclassy villeder brukeren.

STAYCLASSY: Forbrukertilsynet varsler milliongebyr til nettbutikken Stayclassy. Foto: Martin Kynningsrud Størbu
STAYCLASSY: Forbrukertilsynet varsler milliongebyr til nettbutikken Stayclassy. Foto: Martin Kynningsrud Størbu Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

I en pressemelding varsler Forbrukertilsynet økonomiske sanksjoner til både Stayclassy og daglig leder i selskapet.

Bakgrunnen er at tilsynet i over en lengre periode har mottatt klager på nettbutikken. De har ved flere anledninger vært i kontakt med selskapet med beskjed om at de må innrette seg etter loven. Forbrukertilsynet mener det ikke er gjort.

Mener det er villedende

Lovbruddene er relatert til mangelfull opplysning av førpriser og at selskapet skal ha markedsført med prisbesparelser som ikke er reelle.

- Vi mener Stayclassy villeder forbrukeren gjennom markedsføring ved å ikke opplyse om førpriser og ved å gi inntrykk av at prisen er satt ned, når den i virkeligheten ikke er det, sier Trond Rønningen, direktør i Forbrukertilsynet, i en pressemelding.

Tilsynet skriver videre at de ved gjentatte anledninger har veiledet Stayclassy om reglene som gjelder ved markedsføring av salg, og at de over flere måneder har hatt kontakt med daglig leder i selskapet om forhold som må rettes opp.

Milliongebyr

Likevel har Stayclassy markedsført en salgskampanje i november hvor førprisene ikke ble oppgitt, og hvor det for flere produkter gis inntrykk av en prisfordel uten at det er reelt.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.