- Vi klager for lite

Det hjelper ingenting å klage over dårlig mat eller bråkete hotell til bekjente på bussen. Du må klage til selskapet det gjelder, og du må gjøre det nå!

MISFORNØYD? Dårlig mat, støyende hotell eller dårlige produkter? Klag! Helst på stedet - og følg det opp når du kommer hjem. Foto: NTB SCANPIX
MISFORNØYD? Dårlig mat, støyende hotell eller dårlige produkter? Klag! Helst på stedet - og følg det opp når du kommer hjem. Foto: NTB SCANPIX Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Er du en klager? Om ikke, bør du prøve. Klag på reisen som ikke ble som forventet. Klag på elektronikkproduktet som ikke virker som forespeilet. Eller klag på maten som ikke er som den skal.

Selv klager jeg på så mye jeg kan. Og som oftest får jeg kompensasjon.

Har du med seriøse bedrifter å gjøre, vil de i de aller fleste tilfellene tilkjenne deg en kompensasjon.

Om ikke alltid fordi du har rett, men også fordi de ønsker goodwill, de ønsker å beholde deg som kunde. Og de ønsker ikke dårlig publisitet.

Det er uansett intet annet enn pluss på kontoen for deg.

Men buss- og lunsjklagklager hjelper ikke!

Du kjenner sikkert noen som har fortalt om ting eller opplevelser som ikke ble som forventet, eller du har opplevd det selv.

Det har kanskje vært snakk om ost med mugg rundt kanten, eller sommerhotellet som viste seg å være så bråkete at du ikke fikk sove.

Men det hjelper lite å klage sin nød i lunsjen eller på bussen til jobb. Det er ingen der som kan gi deg penger igjen for osten eller kompensasjon for ødelagt nattesøvn i tre uker.

Men klager du til bedriften som har solgt deg reisen eller produktet, har du gode muligheter for å få rettmessig kompensasjon og penger inn på konto.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer