- Jeg mistet en arbeidsdag, og kom hjem drøye 14 timer forsinket, sier Konrad Jørgensen som nylig har returnert fra en ukes ferie i Egypt.
Hans historie vitner om at flyselskapet Britannia sliter igjen, men at de også synes å ha lært av tidligere episoder.
Britannia sliter med forsinkelser
Flyselskapet Britannia har hatt flere problemer i starten av året. Selskapet som er en av de største operatørene som flyr for charterselskaper fra Norge, fikk ikke mye skryt fra sinte passasjerer etter en episode fra Tenerife i begynnelsen av februar. Tekniske problemer med påfølgende mellomlanding i Storbritannia og natteopphold på flyplassen hører med til denne historien, der sinte passasjerer med musiker Ole Paus som mediefront tilslutt lagde underskriftskampanje med krav om erstatning. Forsinkelser og teknisk feil har også oppstått i to tidligere tilfeller for selskapet i år.
Tekniske problemer
Konrad Jørgensen kan fortelle om en hjemreise som ble mye lengre enn planlagt. De 189 egyptturistene fra Star Tour fikk etter ombordstigning 10. februar opplyst at lamper i cockpiten indikerte feil ved drivstoffilteret. Flyet tok noen runder på bakken, og det ble informert om at mannskapet var i kontakt med teknisk personell for å finne ut av problemet. Etter omkring tre timer ble imidlertid passasjerene fulgt av flyet og inn i avgangshallen igjen med beskjed om at mer informasjon skulle komme innen tre kvarter.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger