NORWEGIAN:

34.000 kunder venter på refusjon

- Oppsiktsvekkende og trist, sier Forbrukerrådet.

VENTER FORTSATT: 34.000 Norwegian-kunder står oppført som kreditorer etter rekonstruksjonen av selskapet. Foto: Carina Johansen / NTB
VENTER FORTSATT: 34.000 Norwegian-kunder står oppført som kreditorer etter rekonstruksjonen av selskapet. Foto: Carina Johansen / NTB Vis mer
Publisert

34.000 Norwegian-kunder venter fortsatt på å få refundert billettene de har kjøpt av flyselskapet. Nå reagerer Forbrukerrådet, skriver Klassekampen.

Direktør Inger Lise Blyverket i Forbrukerrådet sier til Klassekampen at de ikke er tilfreds med at Norwegian deler ut millionbonuser til ledelsen, men ikke gir billettrefusjon.

– Jeg synes det er oppsiktsvekkende og trist at både styret og ansatte i Norwegian utbetaler bonuser på denne måten, når de samtidig vet at det fremdeles er norske forbrukere og kunder som ikke har fått utbetalt refusjon, sier hun.

Den 18. november i 2020 gikk Norwegian inn i en såkalt restruktureringsfase og refusjonsutbetalinger ble lagt på is fram til selskapet fikk laget en redningsplan. Planen var klar i mars i år og den endte med at 34.000 kunder ble oppført som kreditorer med andre rettigheter.

Talsperson Andreas Hjørnholm i Norwegian sier at det har vært vanskelig å refundere alle på grunn av pandemien.

– Det viktigste for oss er kundene. Det har ikke vært mulig for oss, innenfor rammene, å betale tilbake til alle. Det beklager vi, sier Hjørnholm.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer