9 av 10 er mot mobil på fly

De fleste ønsker å unngå masete flypassasjerer som ringer i luften.

BLA BLA BLA: Det er lite populært å ringe fra lufta, skal vi tro Skyscanners nye undersøkelse.  Foto: Per Ervland
BLA BLA BLA: Det er lite populært å ringe fra lufta, skal vi tro Skyscanners nye undersøkelse. Foto: Per Ervland Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Vi er supertilgjengelige. Mobiltelefonen er med oss over alt, med få unntak. I november i fjor gjorde Norwegian det også mulig for flypassasjerer å ringe fra luften da de lanserte ringetjenesten SkyCall.

Men nå viser en undersøkelse fra pristjenesten Skyscanner at de færreste liker at man kan ringe fra luften.

Skyscanner har spurt 1.000 av sine brukere om de synes det skal være lov å bruke mobiltelefonen om bord. Her svarer 86 prosent nei, fordi de synes det er irriterende å høre på andre folks samtaler.

48 prosent svarte at de ville sende tekstmeldinger, 35 prosent ville surfe på nettet, mens 10 prosent svarte at de ville sende epost. Bare seks prosent svarte at de ville ringe.

Test: Norwegians ringetjeneste SkyCall

Få som ringer om bord

Resultatene kommer i lys av at flyselskapet Virgin Atlantic nylig fortalte at de ville bli det første britiske selskapet som tillater mobilsamtaler om bord. Det er ruten mellom London og New York som er først ut. Samtalene vil koste ett pund i minuttet, altså 9.50 kroner.

8. februar i fjor lanserte Norwegian bredbånd på flyene sine, og holder fortsatt på å installere WiFi. I dag tilbyr Norwegian gratis Internett på 46 av 64 fly.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer