Med høy rente, høyere priser og dyrtid generelt er det fristende for mange med et forutsigbart feriebudsjett.
Dette kan man få om man velger all inclusive-løsningen da både mat og drikke er inkludert.
Nå advarer imidlertid en reisetopp mot en tabbe som kan skuffe deg dersom du velger denne ferieformen.
- Vi merker at enkelte bestiller for eksempel 3-stjerners hotell med all inclusive og blir skuffet og klager på maten. Da har det vist seg at det henger sammen med hvilke forventninger de har til all inclusive og tenker ikke at et 3-stjerners hotell også har 3-stjerners all inclusive, sier kommunikasjonssjef i Ticket feriereiser, Ellen Wolff Andersen til Flysmart24.
Reiseformen har blitt veldig populært den siste tida, og vi har skrevet om det flere ganger. Allerede i fjor høst kunne Restplass.no melde om eksplosiv økning.
- Mange har stram økonomi, så nå handler det i langt større grad om et forutsigbart reisebudsjett, sa daglig leder Hans Christian Birkeland til DinSide den gangen.
Også reisearrangøren Ving kunne melde om samme trend da.