Air France er et av fire flyselskaper som Forbrukerombudet nå har bedt om dokumentasjon fra som viser tilgjengeligheten av annonserte billigbilletter. Og det skjønner vi godt, for her er det ikke enkelt å finne mer informasjon om de annonserte billigbillettene. Det er oppgitt fra-pris, men vi finner ingen øvrig informasjon om eventuelle begrensninger osv., det er kun muligheter for å gå videre til bestillingstjenesten.
Det er vanskelig å finne de billigste billettene ved bruk av bestillingstjenesten; man må søke etter avgangsdato, og dernest kan man sortere treffene etter pris eller etter dato. Sorterer man etter dato kan man bla seg frem og tilbake til neste dag eller forrige dag, men det hjelper lite, da prisen ikke er oppgitt her. Velger du å få resultatene sortert etter pris, er det ikke mulig å bla seg fram og tilbake til neste og forrige dag. Å hoppe mellom trinnene i bestillingen, er umulig; da dukker det opp feilmeldinger, og vi må begynne helt på nytt igjen.
I tillegg virker det som om vedlikehold av nettsiden ikke er gitt topp prioritet; dette er en hyppig feilmelding på Air Frances nettsider:
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger