Bonuspoeng fra Norwegian og SAS

Ber om at kundene får beholde bonuspoengene

Forbrukerrådet med krav til flyselskapene.

BONUSPOENG: Flypassasjerene må få beholde bonuspoengene sine, krever Forbrukerrådet. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB
BONUSPOENG: Flypassasjerene må få beholde bonuspoengene sine, krever Forbrukerrådet. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Kunder må få beholde bonuspoeng på flyreiser, selv om de går ut på dato, krever Forbrukerrådet.

Under pandemien har det vært liten mulighet til å reise, og mange nordmenn står i fare for å miste bonuspoengene de har til gode hos flyselskapene. Nå griper Forbrukerrådet inn.

– Vi har skrevet brev til SAS og Norwegian og bedt dem om å forlenge levetiden på bonuspoengene. Vi står ikke fritt til å reise nå, og da kan ikke flyselskapene nulle verdiene kundene har betrodd dem, sier direktør Inger Lise Blyverket.

Mange kunder måtte avlyse feriene sine da pandemien rammet, og en del fikk tilbakebetalt med bonuspoeng med utløpsdato.

Ba kundene trykke på knapp

Siden Norwegian er under omstrukturering, er det ingen mulighet for å bruke poengene nå. De har sendt e-post til kundene sine om at de kan forlenge levetiden til poengene dersom de trykker på en knapp, skriver Forbrukerrådet i en pressemelding.

– Det er selvsagt ingen som vil slette poengene sine. Det er fullstendig unødvendig å kreve at vi skal trykke på en knapp for at de ikke skal fordufte. Folk vil åpenbart beholde verdiene sine, men det er stor risiko for at de mister dem nå, sier Blyverket i meldingen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer