New York Times' journalist Paul Schneider fløy helt fra solfylte Florida for å være med på et av Hurtigrutens vintercruise fra Bergen og til Kirkenes.
Da han kom tilbake, skrev han en interessant og underholdende reiseartikkel for den anerkjente avisen.
Han beskriver et cruise i novemberstorm, der grå fjell, mørk sjø og hvite topper lager et modernistisk landskap. Det er lett å se hvor nordisk design får sin inspirasjon fra, mener Schneider.
Hurtigruten sliter med å fylle skipene sine i vintersesongen. Det er ikke sludd, snø, mørketid og vinterstormer som er det første cruisepassasjerer ønsker seg. Men eksotisk, det er det. Og laber interesse betyr at prisene for en tur med Hurtigruten er betraktelig billigere enn om sommeren. Les mer og se priseksempler lenger ned i saken.
Glissent, men hyggelig
Schneider er ærlig nok til å si at det kan bli litt glissent når det bare er 40 passasjerer ombord en båt med plass til 540. Det var lite glitter og fest ombord, og ingen i baren. Det forklares med de stive prisene på alkohol. Schneider fant fort ut at gjestene heller trakk inn i lugaren for å drikke sin medbragte snaps før middag.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger