Bet gift-slange i fylla

Kobraslangen møtte sin overmann.

Publisert
Sist oppdatert

Inderen så seg forbasket på at kobraslangen plaget nabolaget da han kom hjem fra jobben som kantinemedarbeider på den lokale politistasjonen. Rett hjem hadde han riktignok ikke kommet, da han ifølge avisen DNA (Daily News and Analysis) var nokså beruset.

Mannen konfronterte resolutt den giftige kobraslangen, slo ham med en kjepp og bet slangen mens den fremdeles var i live - før han kappet slangen i to.

Ifølge DNA, rettferdiggjorde han det noe uortodokse bittet med at slanger også burde kjenne hvordan det føles å bli bitt ...

Statistisk sett er kobrabitt dødelige i 10 prosent av tilfellene. Kobragiften er av typen neurotoksin, og bør alltid legebehandles.

I verste fall kan giften ta livet av et menneske i løpet av 30 minutter, da giften blant annet lammer åndedrettssystemet og kan føre til åndedrettssvikt. Det hører med til historien om den slangebitende inderen, at han besvimte etter å ha bitt slangen og måtte fraktes til sykehuset, men at han raskt var tilbake på beina.

Les også:

Dødelige bekjentskaper - reptilparker fra Oslo til SingaporeTEST DEG SELV: Skumle dyrFarlige dyr i vannkanten

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer