Betalingsproblemer hos Vy

Vipps fungerer ikke, og det er også problemer med kortbetalinger.

PROBLEMER: Vy opplyser om betalingsproblemer. Foto: Berit B. Njarga
PROBLEMER: Vy opplyser om betalingsproblemer. Foto: Berit B. Njarga Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Tirsdag formiddag opplyser Vy om betalingsproblemer. Både på nettsidene deres og i appen får man følgende beskjed:

«Det er fortiden ikke mulig å betale med Vipps. I tillegg så opplever vi problemer med kortbetalinger der bestillinger ikke lar seg gjennomføre».

- Det stemmer at det er problemer med betaling av billetter, sier Åge-Christoffer Lundeby, kommunikasjonssjef i Vy til Dinside når vi ringer 10:45 tirsdag.

Han sier videre at de prøver å få orden på det, men at problemet fortsatt ikke er løst.

- Hva om man ikke får kjøpt billett og trenger å ta toget?

- Da går man på. Hvis det er vår feil at en passasjer ikke får kjøpt billett, skal man ikke straffes for det, sier Lundeby.

Han sier videre at alle som skal ta toget, må forsøkte å kjøpe billett på normalt vis. Når problemet er løst, vil billettkjøp kunne gjennomføres som normalt.

Klokken 10:55 har Vy fjernet meldingen om at de har problemer, både i appen og på nettsidene.

Stein-Arne Tjore i Nets bekrefter dessuten at de nettverksrelaterte problemene, som forårsaket problemer for kortbetalinger på nett, nå er løst.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer