Billettkjøp nede

Rammet både Vy, Go-Ahead og SJ.

BILLETTSYSTEMENE NEDE: Billettsystemene hos Entur var i dag nede - noe som rammet billettkjøp både hos Vy, SJ og Go-Ahead. Foto: Kristin Sørdal
BILLETTSYSTEMENE NEDE: Billettsystemene hos Entur var i dag nede - noe som rammet billettkjøp både hos Vy, SJ og Go-Ahead. Foto: Kristin Sørdal Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

OPPDATERT: Dinside har fått følgende melding fra Entur tirsdag ettermiddag: «Feilen er nå rettet og normal drift gjenopprettet. Entur beklager ulempene dette har medført alle reisende og våre samarbeidspartnere.»

Her er saken slik den ble publisert i formiddag:

Alle togselskapene har problemer med billettsystemene sine som gjør at det er problemer med å få kjøpt billett, både med app, på automat og om bord på togene.

Dette er på grunn av en feil hos Entur, som er de som leverer baksystemene for dette til tog-aktørene i Norge.

Det betyr at problemet gjelder både Vy, SJ og Go-Ahead.

- Ikke mulig å kjøpe billett

- Ja, det er problemer med billettkjøp i alle billettkanalene våre. Problemet ligger hos Entur, sier Åge-Christoffer Lundeby, kommunikasjonssjef i Vy, til Dinside.

- Så akkurat nå er det ikke mulig å få kjøpt billett, sier han videre.

Dersom du eksempelvis har betalt for en billett men ikke fått den inn i appen din, kan du likevel gå på toget. Og det gjelder for alle som ikke har fått kjøpt billett:

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer