Vy varsler mandag at det er tekniske problemer i deres app, som ikke gjør det mulig for kundene å kjøpe billett.
Oppdatert 11:42: Entur forteller nå at systemene fungerer som normalt, og at den tekniske feilen er rettet.

Busstreiken: Dette må du vite
«Kundene til togoperatørene opplever problemer med å kjøpe billetter. Vår leverandør jobber med å fikse dette. Du kan fortsatt kjøpe billett om bord», skriver de på sine nettsider.
I selve appen henviser Vy også til automater og kundeservice.
Vys pressevakt sier til Dinside at problemene skyldes en teknisk feil hos Entur, og legger også til at de som kjøper billett om bord på togene slipper å betale tilleggsgebyret man normalt betaler ved kjøp av billett fra konduktør.
Det er kun noen uker siden Entur hadde problemer med tjenestene sine sist; da rammet det billettjenestene til både Vy, SJ og Go-Ahead.
Even Kyseth, direktør for service og kommunikasjon i Entur, sier til Dinside at det er utrolig synd at tekniske problemer igjen skaper trøbbel for kundene.
- Vi har ingen indikasjoner på at det er samme feil, men vi må grave litt mer før jeg kan si noe om det, sier han.
Han forteller at dagens tekniske feil ble oppdaget 09:42 i dag, og at feilen ble funnet tre kvarter senere.
Etter dette har de jobbet med feilretting, og 11:20 forteller Kyseth at tjenesten er på vei opp, men foreløpig ikke 100 prosent friskmeldt.
- Det ser ut til å fungere delvis, så om kun kort tid regner jeg med at alt er oppe igjen som normalt, sier han til Dinside.