Bonuspoengene forsvant

Klager ville slå sammen bonuspoengene i SAS og Braathens, og ta ut en utenlandsreise. Det rakk hun ikke før poengene gikk ut på dato.

Bonuspoengene forsvant
Publisert
Sist oppdatert

Overføringen av klagers Wings-poeng tok så lang tid at hennes poeng i SAS rakk å gå ut på dato før hun fikk tatt ut den planlagte bonusreisen i slutten av januar 2003. Klager skylder på sen saksgang, og sier det umulig kan være riktig at en kunde mister retten til en bonusreise bare fordi selskapene somler. Hun mener man burde få utsatt frist til å bestille bonusreiser i slike tilfeller.

Skroll ned for å se hva flyselskapet og reklamasjonsnemnda sier.SAS sier at alle kunder fikk melding om sammenslåingen, og at beskjeden var at poengene ville bli overført i løpet av første kvartal 2003. De sier også at kundene ble informert om at det ikke ville være mulig å ta ut en bonusreise som resultat av de sammenslåtte poengene før overføringen av poengene var bekreftet.

Reklamasjonsnemnda for rutefly stiller seg bak SAS' forklaring om informasjonen rundt sammenslåingen av bonusordningene. De sier videre at det var fullt mulig å benytte poengene som vanlig, innenfor de respektive selskapene, inntil poengene ble slått sammen. De bemerker at dette også var den opprinnelige avtalen kunden hadde med selskapet, og at de dermed ikke fikk en dårligere avtale enn de hadde da de gikk inn i avtalen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer