Braathens kaster gardinen

Nå skal det bli ’best’ for alle. Braathens har besluttet å gjeninnføre én klasse om bord på innenriksflyene.

Publisert

- Vi har lyttet til kundene våre og besluttet at samtlige vil være tjent med at vi går over til én klasse i stedet for to på innenlandsflygningene, forteller informasjonssjef i Braathens, Anne Grethe Ellingsen.

Den beryktede gardinen er dermed på vei ut. Braathens har siden 1998 operert med en ’best’ og en ’back’ klasse. Passasjerer på ’best’ har nytt godt av matservering, bedre beinplass og større fleksibilitet i forhold til endring av billetten.

Mat for alle

- Setene vil forbli slik som de er i dag, vi kommer imidlertid til å innføre servering for alle. Målsetningen med endringene er å bedre produktet for alle, sier Ellingsen.

Hva skjer med tilbudet til de forretningsreisende?

- Vi kommer til å fortsette med økt fleksibilitet for de som betaler normalpris. I tillegg vil det nok bli en differensiering mellom forretningsreisende og øvrige passasjerer, men nøyaktig hva det vil gå ut på er fortsatt ikke klart, forteller Ellingsen.

På utlandsflygningene vil Braathens satse på et toklasseprodukt med Business og Tourist klasse. Business vil bli oppgradert i forhold til dagens ’best’, mens standarden på Tourist skal bli tilnærmet dagens ’best’.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer