Charterselskapet har sett seg lei på kunder som klager hver eneste gang de reiser, i håp om å få kompensasjon.
Dermed tar den britiske delen av TUI Travel, et av Europas største reiseselskap, skrittet å svarteliste serieklagerne. Det skriver Timesonline.
Dermed vil ikke klagekundene få lov å bestille turer med TUI Travels charterselskaper lenger.
- Vi snakker bare om en liten prosentandel av kundene våre som er vedvarende bråkebøtter, sa Tim Williamson, selskapets kundebehandlingssjef.
- Det har alltid vært vår filosofi at kundene alltid har rett, men disse menneskene vil aldri bli fornøyde.
Charterselskapet First Choice, som er en del av TUI Travel i Storbritannia, sa at klagekulturen vokser.
- Vi har kunder som med vilje bestiller et nytt hotell, fordi de vet at de vil finne en eller annen liten ting å klage på. At personalet ikke kan nok, at belysningen ikke er god nok, eller at det foregår bygningsarbeider ved hotellet, sa Williamson til Timesonline.
Slik klager du på ferien
Ikke noe problem i Norge
DinSide ringer Helen Begby, informasjonssjef i Apollo, og forteller om den nye praktisen til TUI Travel i Storbritannia.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger