Charterselskap bannlyser klagere

Lager svarteliste over verstingene.

TUI Travels har sett seg lei på charterturister som alltid finner noe å klage på ved ferien. Foto: Vaughan James
TUI Travels har sett seg lei på charterturister som alltid finner noe å klage på ved ferien. Foto: Vaughan James Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Charterselskapet har sett seg lei på kunder som klager hver eneste gang de reiser, i håp om å få kompensasjon.

Dermed tar den britiske delen av TUI Travel, et av Europas største reiseselskap, skrittet å svarteliste serieklagerne. Det skriver Timesonline.

Dermed vil ikke klagekundene få lov å bestille turer med TUI Travels charterselskaper lenger.

- Vi snakker bare om en liten prosentandel av kundene våre som er vedvarende bråkebøtter, sa Tim Williamson, selskapets kundebehandlingssjef.

- Det har alltid vært vår filosofi at kundene alltid har rett, men disse menneskene vil aldri bli fornøyde.

Charterselskapet First Choice, som er en del av TUI Travel i Storbritannia, sa at klagekulturen vokser.

- Vi har kunder som med vilje bestiller et nytt hotell, fordi de vet at de vil finne en eller annen liten ting å klage på. At personalet ikke kan nok, at belysningen ikke er god nok, eller at det foregår bygningsarbeider ved hotellet, sa Williamson til Timesonline.

Slik klager du på ferien

Ikke noe problem i Norge

DinSide ringer Helen Begby, informasjonssjef i Apollo, og forteller om den nye praktisen til TUI Travel i Storbritannia.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer