Continental Airlines, verdens syvende største flyselskap, skal for aller første gang legge en av sine ruter til Skandinavia. Valget falt på Oslo - av den enkle grunn at SAS legger ned sin direkterute mellom Norge og USA den 28. mars i år.
Hvordan skal selskapet klare det SAS ikke har greid?
- New York er den største hubben vi har i USA, og vi har et velutviklet rutenett videre. Men det aller viktigste er at vi har valgt riktig størrelse på flyet, sier Jim Summerford, Vice President International, Continental Airlines.
Flyet selskapet har valgt er en Boeng 757 med plass til 172 passasjerer. SAS flyr nå en Airbus 330 med cirka 255 seter.
- Dette er et positivt tegn for reisebransjen og markedet i Skandinavia, sier Nic Nilsen, direktør av OSL.
- Ruten er viktig for å gi passasjerer fra Norge et fullverdig tilbud. Da SAS la ned var OSL "den eneste" hovedstaden i Europa som ikke hadde direkterute til New York, legger han til.
Prisene ikke klare
Continental vil ansette egne folk for å behandle kunder på OSL, og regner med at ruten vil brukes cirka 50-50 av businesspassasjerer og fritidspassasjerer.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger