1.500 menn jobbet ni år for å få ferdig Kuranda Scenic Railway til 1882. 34 kilometer togskinner snor seg gjennom femten håndutgravde tunneler og over dusinvis av broer. Jernbanen ble konstruert for å transportere arbeidere, og utsikten er deretter.
Ikke verdt pengene
Om sant skal skrives, er ikke dette verdt pengene om man da ikke har en spesiell interesse for gamle tog. Særlig, og kanskje mye, hvis man kommer utenom regnsesongen (som er slutten av desember til mars). Da mister man sjansen til å studere gigantiske vannfall på nært hold når toget stopper ved Barron Falls og Stoney Creek Falls. Resten av året er disse stoppene slettes ikke verst, men ikke noe mer.
Nødbrems: 10 dollar
Togets passasjerer er som regel turister over hele aldersspekteret med noen hull i backpacker-generasjonen. Under DinSides tur forhindret ujevne knitre- og gnisselyder kvartetten med pensjonister på motstående sete i å sovne ordentlig. Små røde skilt inne i vognene forteller at det kun koster 10 dollar å dra i nødbremsen uten grunn. Kjeder du deg, tenker du kanskje på dette som et alternativ. På slutten av reisen deler vertene ut våtservietter som får en til føle seg litt friskere.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger