De sleipeste tyvtriksene

Å nei, lurt igjen! De fleste av oss som har reist litt, har på et eller flere tidspunkt blitt narret av sleipe og flinke lurendreiere.

Lommetyvene har sticky fingers, og du skal være god om du kjenner det når lommene loppes. Illustrasjonsfoto
Lommetyvene har sticky fingers, og du skal være god om du kjenner det når lommene loppes. Illustrasjonsfoto Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Turisters eiendeler verdt millioner av kroner får urettmessig nye eier hvert år. Og de fleste tyvtriks involverer to ingredienser:

En naiv og godtroende turist, og en øvet lurendreier.

Fattige unger, hjelpsomme bilister, fugledritt på klærne, pengehandlere på gata - se de ti vanligste svindeltriksene du kan støte på, verden over.

Har du blitt lurt på tur? Send oss din historie på denne e-postadressen.Mer lenger nede på siden.

Den fortvilte backpackeren

Et par gikk gjennom en by i Mexico, og møtte en slitent utseende kanadier. Han virket stresset, og glad for å se vestlig utseende mennesker spurte han om de snakket engelsk. Når de svarte ja, fortalte han at ryggsekken hans var blitt stjålet samme morgen, og at han trengte penger for å ringe sin mor i Canada. Paret syns synd på backpackeren, og ga ham et beløp tilsvarende en hundrelapp. En uke senere gikk de gjennom samme strøk, og møtte samme mann igjen. De hørte ham rope etter dem, og tenkte at han ville takke for hjelpen. Men, nei. Han kjente dem tydeligvis ikke igjen, og presenterte dem for den samme historien en gang til. Denne gangen ble det bomtur for den sleipe backpackeren.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer