- Dekkes ikke

Klar beskjed fra forsikringsbransjen.

SAS-STREIKEN: Dette bør du gjøre som reisende nå. Video: Dagbladet TV Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
✈️

SAS-STREIKEN:

 

Fakta og rettigheter

Les mer  

Titusenvis av passasjerer rammes nå som 900 SAS-piloter tas ut i streik.

Nå kommer forsikringsselskaper med klar beskjed til kundene.

Dekkes ikke

- Streik er ikke dekket av reiseforsikringen. Det understreker kommunikasjonssjef Line Marcelius i en e-post til DinSide.

De forventer stor pågang fra kunder om spørsmål nå som streiken er et faktum.

Dette gjelder både hotellrom, leiebiler og flybilletter, man ikke får benyttet.

- Kunden må forsøke å få dette refundert fra aktørene de har bestilt av. Resten blir dessverre tap for kunden. De vil nok få refundert SAS-billetten sin, men det må de ta med SAS.

Som vi tidligere har skrevet, må du ikke kansellere selv, men forholde deg til beskjeden fra flyselskapet.

Kan ta tid

Kansellerte flyginger som rammes av streiken, blir ikke dekket av reiseforsikring. Dette opplyser også Fremtind forsikring overfor NTB. Også hun påpeker at man må få igjen penger fra aktørene.

Hun forteller videre at det nok kan ta noe tid å få de refunderte pengene inn på konto.

- Vår erfaring, spesielt fra alle avbestillinger under pandemien, er at billettene blir refundert. Men, det kan litt tid å få pengene tilbake, spesielt nå som det er i høysesong for reise, sier skadeforebygger Therese Hofstad-Nielsen.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer