Flyselskapet Flyr kjemper for å overleve. Og i løpet av tirsdag 8. november kan det være klart om selskapet går konkurs eller om de lykkes med å få investorer til å punge ut med flere hundre millioner kroner.
Men hva skal passasjerene gjøre nå? Og hva skal de absolutt ikke gjøre?
Bør du bestille nå?
- Vi ønsker ikke å komme med oppfordring til kundene om hvorvidt de skal booke eller ikke booke en reise hos Flyr. Kundene har nok god oversikt over dette selv, men vi er veldig opptatt av at de skal vite at forsikringen gjelder fullt ut som normalt hvis reisen blir noe av, men at den ikke dekker en eventuell konkurs, sier kommunikasjonsdirektør Andreas Handeland i If forsikring til DinSide.
- Dersom reisen er betalt med et kredittkort, kan man ringe kortutsteder og høre hvilke muligheter man har. Det kan også være en idé å sjekke hva slags billett man faktisk har kjøpt. Kanskje den kan refunderes mot et lavere gebyr?
- Uansett ville jeg som Flyr-kunde fulgt godt med på utviklingen, sier Handeland.
Bruk riktig kort
Andreas Handeland deler Forbrukerrådets tips om riktig kortbruk.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger