Dette er faktisk et fly

Se innsiden av Korean Airs A380.

Ifølge Korean Air har de verdens første og eneste Taxfree-utstillingsvindu. Foto: Korean Air
Ifølge Korean Air har de verdens første og eneste Taxfree-utstillingsvindu. Foto: Korean Air Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Det blir stadig mer behagelig å reise førsteklasse på flyet. I hvert fall hvis vi skal tolke bildene av den splitternye kjempejumboen A380 til Korean Air. Her ser det ut til at ekstrakostnadene er vel verdt pengene.

Flyselskapet introduserer flyet som "et hotell i skyene", og tirsdag 9. august var det i bruk for første gang. Flyet skal ha avganger fra Seol/Incheon og New York, ifølge Korean Airs egne nettsider.

Fra september vil det fly til Paris, og fra oktober vil det fly til Los Angeles.

Og hva er det som gjør dette flyet så spesielt? Flyet har blant annet en egen cocktailbar, til stor glede for de heldige som fly førsteklasse.

Spesiallaget for passasjerer: Verdens første fly-cocktail?

Se bilder av flyet her!

Verdens største passasjerfly: Sjekk DET kjempeflyet!

Rommer 407 passasjer

Det sier seg nesten selv at en superjumbo kan fly mange passasjerer. I alt er det plass til 407 passasjerer; på nederste dekk er det plass til 301 passasjerer på økonomi, mens på øverste dekk ligger business-class, er det plass til 94 passasjerer.

Flysetene på A380s førsteklasse er ikke som andre seter. Disse har fått navnet "Kosmo Suites" og skal være romslige og komfortable. De kan også gjøres om til en seng om du ønsker det. (La oss være ærlige: Selvfølgelig ønsker du jo det.)

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer