- Det aller første jeg ville gjort var å finne alternativ reisemetode til dem som må ut å reise.
Det sier DinSides og Dagbladets reiseekspert Odd Roar Lange kort tid etter at det ble kjent at flyselskapet Flyr begjærer seg konkurs.
Kortselskapet
- Om man har kjøpt billetter, bør man sende inn til bostyret for å se om det er noe å hente.
Der er imidlertid sjansen liten da man stiller langt bak i køa.
Deretter bør man sende inn krav til kortusteder.
- Her bør det være gode muligheter da man ikke har fått varen man har krav på, sier han.
Flyselskapet selv kommer med dette i børsmeldingen i forbindelse med konkursen:
- Vi oppfordrer alle som har booket en billett hos oss til å kontakte kredittkortselskapet sitt for å få pengene tilbake, skriver de.Konkursbostyret vil overta ansvaret for selskapet framover, og videre informasjon vil framover bli formidlet på det konkursbegjærte selskapets nettsider.
Flere passasjerer med ikke-refunderbare billetter fikk tilbake penger fra selskapet tirsdag.
Dekkes ikke
Reiseforsikringen gjelder ikke om selskapet går konkurs.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger