Dette skal Norge markedsføre seg med

Slik skal Norge markedsføre seg før Grand Prix 2010.

Foto: Innovasjon Norge
Foto: Innovasjon Norge Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Norge gikk av med Melodi Grand Prix-seieren, og i 2010 vil relativt mange millioner øyne være rettet mot landet vårt.

Hvordan kan vi utnytte markedsføringspotensial i en slik gedigen begivenhet, hvor burde arrangementet gå av stabelen og kan Norge forvente seg en flom av turister fremover?

Vi spurte reiselivsdirektør Hilde Charlotte Solheim i HSH. Hun mener det kan være veldig positivt for norsk turistnæring, men alt avhenger av planlegging.

- Vi kan få ingenting eller veldig mye ut av Norge som vertsland for Grand Prix. Dette er en event med utrolig markedsføringspotensiale om vi utnytter det på den rette og fornuftige måten. Vi har et vakkert og spennende land, men det vi ikke har, er stor erfaring med å bruke slike arrangementer i turistmarkedsføring. Vi har ikke jobbet godt nok med det tidligere, sier Solheim til DinSide.

Hvor, hvor, hvor!

- Hvor mener du Norge er best tjent med å avholde Grand Prix med tanke på å lokke til seg flest mulig turister?

- Det er en god del kriterier som stilles for et så stort arrangement, men både Oslo, Bergen og Tromsø vil gi en god synlighet av Norge utad. Oslo er hovedstad og innfallsport til Norge, og er stopp på rundreisen i Norge, sier Solheim.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer