Dyrt, utsolgt, billigere, billigst

At SAS' bestillingstjeneste er en tålmodighetsprøve av de store, er et kjent problem.

Publisert
Sist oppdatert

Når vi prøver å bruke nettbestillingen hos SAS, ødsles det med feilmeldinger av varierende slag. Men forvirringen er ikke komplett før vi har tatt en telefon til SAS' kundetelefon.

Mer ser du lenger ned på siden.På nett har vi nemlig funnet en reise til Malaga i påsken, med avreise 11. og retur 20. april. Dette er en businessbillett, og vi gjøres oppmerksom på at det ikke er rabatterte billetter igjen, men det er da like fullt en ledig plass. Prisen er 12.728 kroner. Når vi ringer SAS' kundetelefon får vi vite at alt er helt fullt; det er absolutt fullt, ingen billetter igjen - verken av typen rabatterte eller urabatterte billetter. Kundebehandleren leter på flere datoer rundt vårt reisetidspunkt, og kommer opp med en løsning: Utreise 11. og retur 23. april, pris: 8.190 kroner.

Sparer tusenvis

Etter å ha takket for hjelpen tar vi igjen en kikk på SAS' bestillingstjeneste på nett. Og jo da, vi finner fortsatt billetten til 12.728 kroner. Hvorfor kundebehandleren ikke ville opplyse om dette, er uvisst. Men for å gjøre forvirringen komplett: Vi gjør et søk på datoene vi fikk oppgitt som nærmeste mulighet, altså 11. til 23. april – og hva finner vi? En billett til 4.248 kroner; 3.942 kroner billigere enn billetten vi fikk tilbud om på telefon …

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer