- Feriehuset er utrolig møkkete og skittent. I toalettet var det både avføring og blod. Det er tydelig at det ikke er rengjort her.
Ordene tilhører Elen Møller (36), som beskriver synet som møtte reisefølget på elleve da de lørdag ankom feriehuset de hadde leid i Rødby.
De to familiene hadde planlagt turen siden i fjor og gledet seg masse til ferien, men nå fortviler familiene etter de første dagene av ferien i Danmark.
- Vi hadde kjørt i åtte timer og var klare for ferie, men istedenfor ble vi møtt av et feriehus som overhodet ikke står til forventningene. Etter ankomst har vi oppdaget feil på feil, forteller 36-åringen til DinSide.

Manglet varmtvann
Familiene ramser opp en rekke mangler de observerte, og trekker fram at varmtvannet i huset ikke fungerer som det skal.
- Alt som kan være skittent i et hus er skittent. Badet, kjøkkenet, seige gulv og ødelagt inventar er skittent. Man har egentlig ikke lyst til å starte ferien med å vaske, men vi har faktisk ikke muligheten. Vi har tatt med oss barna til et badeland for å dusje, forteller Møller.
Møller forklarer videre at de har kontaktet utleier DanCenter for å gi dem muligheten til å ordne opp.
- Vi sendte e-post da vi ankom lørdag og de spurte om de skulle sende rengjøring hit, men det kom ingen. Derfor oppsøkte vi kontoret til DanCenter i Lolland, som sa de skulle sende noen til huset for å fikse varmtvann, rengjøring og oppvaskmaskin, men det kom ingen.

Etter det har vennegjengen oppsøkt lokalkontoret for å finne ut hvorfor ingenting er blitt fikset.
- Det sto på døra at kontoret er stengt fram til fredag, og vi har heller ikke fått svar på telefon eller e-post. Skal vi ikke få dusjet før fredag? Det er skikkelig ubehagelig og vi har fått et veldig dårlig inntrykk. Det hadde vært noe annet om vi bestilte en campingferie, men vi har betalt mye for et feriehus på 130 kvadratmeter, forteller Møller.
Fikset feilene
DinSide har presentert kritikken som framkommer i saken for DanCenter, men har foreløpig ikke fått svar.
Etter det første intervjuet med DinSide forteller Møller at de endelig har fått svar fra DanCenter, som sendte folk for å reparere varmtvannstanken og vaske huset.

Familiene er fornøyde med at DanCenter endelig tok grep, men synes det er kritikkverdig at det tok fire dager.
- Jeg håper at ingen andre opplever noe som dette, forteller Møller.