Charterselskapet vil ikke gi dem erstatning, men hva sier Reklamasjonsnemnda for selskapsreiser?
Skroll ned for å lese hele artikkelen

De var to voksne og to barn på ferie til Tenerife, hvorav den ene voksne er avhengig av rullestol. Dette ble underrettet reisebyrået ved bestilling.
Familien fikk utdelt plasser bakerst i flyet på utreise; plasser som ikke var ved siden av hverandre. Klagerne forteller at en flyvertinne forbarmet seg over dem og flyttet dem lengre fremover i flyet slik at de fikk sitte sammen, men de nye plassene de fikk var ifølge klager de trangeste setene om bord og dessuten plasser uten vindu. Klagerne er ikke fornøyde med dette.
Og problemene på flyreisen var bare begynnelsen;
- De var lovet å få rullestolen levert ved flytrappen ved ankomst dette fikk de ikke.
- De måtte vente en time og 45 minutter før rullestolen kom til rette.
- Fellesbussen hadde allerede gått da de endelig fikk rullestolen, og de måtte ta drosje til hotellet. De ble sluppet av på feil hotell og måtte gå det siste stykket.
- De fikk ikke beskjed om morgenmøtet for nye turister.
- Vannet i barnebassenget var ikke oppvarmet, slik det skulle være ifølge charterkatalogen. Vannet var så kaldt at det ikke gikk an for barna å bruke det.
- Sjenerende byggestøy fra etasjen under familiens leilighet fra tidlig til sent. Det var informert om byggestøy i området, men ikke i samme bygning.
- Restauranten var elendig.
- Dårlig og manglende renhold på rommet.
Klagerne sier at de flere ganger tok sakene opp med Sagas representant på reisemålet. De krever prisavslag.
Avslag hos Saga, men medhold hos nemnda
Saga imøtekommer ikke noen av punktene i klagen, og sier at de ikke kan etterkomme klagers krav. Hos Reklamasjonsnemnda for selskapsreiser er det imidlertid andre toner. Klager får medhold i alle punkter bortsett fra det med seteplasseringen den dårlige restauranten. Nemnda anbefaler at klager får et prisavslag på 4.000 kroner.
Flere klagesaker
Ut på tur?
Vi har mange nyttige verktøy for deg som skal ut på reise: